V Paríži menia zdieľané elektrické kolobežky za elektrické bicykle

Paríž vo veľkom zakazuje elektrické kolobežky. Mnohí veľkí hráči svoje kolobežky z francúzskej metropoly stiahli. Ide o zdieľané kolobežky firiem Lime, Dott a Tier.

Čoraz viac občanov sa sťažovalo na problémy týkajúce sa bezpečnosti, jazdy pod vplyvom alkoholu a parkovania. Mesto teda muselo zakročiť.

Lime, Dott a Tier dostali prevádzkové licencie už v roku 2020, avšak rastúci počet sťažností prinútil miestnu vládu konať. Starostka mesta Anne Hidalgová nakoniec zverila rozhodnutie do rúk obyvateľov Paríža tým, že ich nechala hlasovať.

Za zákaz hlasovalo neuveriteľných 90 percent hlasujúcich. Rozhodlo sa teda, že všetky zdieľané elektrické kolobežky sa do konca augusta 2023 stiahnu z ulíc Paríža.

Tier

V hlavnom meste Francúzska bolo rozmiestnených celkovo viac ako 15 000 elektrických kolobežiek. Otázkou teraz zostáva, čo sa stane s Dott, Lime a Tier kolobežkami? Kde rozmiestnia 15 000 stiahnutých kolobežiek? Mnohé z nich boli navyše stále v dobrom stave. Dott, Lime a Tier budú naďalej pôsobiť v Paríži, ale už nebudú ponúkať elektrické kolobežky.

Firmy namiesto toho presunú svoje zameranie z elektrických kolobežiek na elektrické bicykle. Krajina totiž elektrické bicykle podporuje oveľa viac. Paríž navyše v posledných rokoch výrazne investoval do cyklistickej infraštruktúry.

Lime

Čo sa týka elektrických kolobežiek, je pravdepodobné, že rovnaký model bude zavedený aj do iných francúzskych miest, kde sú elektrické kolobežky stále povolené. Logicky, všetky firmy poskytujúce zdieľané elektrické kolobežky, ktoré boli nútené opustiť ulice Paríža ich presunú do iných európskych miest.

Nie je to však len prípad Paríža. Európska Únia zakročuje voči elektrickým kolobežkám zavedením povinného poistenia pre výkonné elektrické kolobežky, ktoré nepatria na chodníky a sú teda potenciálnym nebezpečenstvom pre chodcov.