Škoda Enyaq iV

Škoda prišla so svojím prvým elektromobilom Enyaq iV. Ten ponúka ostré línie zvonku a prekvapivo podarený interiér zvnútra.

S elektromobilmi ako by sa v súčasnej dobe roztrhlo vrece. Neustále pribúdajú nové a nové modely. Rovnako tak sa rozhodla na tento trend reagovať tiež automobilka Škoda, ktorá predstavila nový model Enyaq iV. Čo všetko nám tento model prinesie a ako bude konkurencie schopný?

Prvý elektromobil Škoda

Hoci už mnohé automobilky majú svoje prvé elektrické autá v predaji, Škodovka tak nejak otáľala. Nakoniec sa ale v roku 2020 poponáhľala s novým plne elektrickým modelom. Oficiálne predstavenie tejto horúcej novinky prebiehalo v Mladej Boleslavi tak, ako už býva zvykom. Vo vývoji bol Enyaq iV samozrejme dlhšiu dobu, ale až teraz sa predviedol vo svojej plnej kráse, bez kamufláže a iných prvkov obvyklých pre koncepty.

Crossover Škoda ako sa patrí

Sám o sebe je model Škoda Enyaq iV pomerne pekné auto. Je to niečo nové a nevšedné. Zároveň je to prvý automobil do rodiny elektrických automobilov Škoda. Tomu zodpovedajú tiež špecifické technológie. Možno aj vďaka týmto skutočnostiam vyzerá model úplne inak, než ako sme od Škodovky zvyknutí.

Svetlomety sú v tomto prípade diódové, ak si priplatíte, môžete dostať tiež Matrix LED svetlá. Vďaka ostrým hranám sa dá povedať, že je Enyaq iV vzhľadovo pomerne agresívny. Maska môže byť podsvietená, a vyzerá naozaj nádherne. Pri odomykaní vozidla je to doslova dechberúce. Nejedná sa o žiadne SUV, takže je vozidlo pomerne nízke a športovo ladené. Ako si Enyaq iV stoja v porovnaní práve s SUV od Škody, KodiaQ?

  Enyaq iV Kodiaq
Dĺžka (mm) 4 648 4 697
Šírka (mm) 1 877 1 882
Výška (mm) 1 618 1 660
Rázvor (mm) 2 765 2 791
Kufor (l) 585/1 711 835/ 2065

Čo ponúkne interiér vozu?

Pomerne veľkým prekvapením je interiér samotného vozidla, ktorý ponúkne až prekvapivý luxus. Na druhú stranu si na neho budete musieť chvíľku zvykať, pretože ako celý model, aj interiér je trošku nekonvenčný. Využíva sa tu platformy MEB, ktorá je špeciálne vyvinutá práve pre elektromobily. To znamená, že celá prístrojová doska je dizajnovaná v minimalistickom štýle. Obrazovka potom ponúka 5,3″ a viac nie je potrebné. Všetko dôležité totiž vidíte jasne a prehľadne.

Na stredovom paneli potom nájdete displej, ktorý už uhlopriečkou prekoná hociktorý tabliet, ponúka totiž veľkosť 13″. Ten ponúkne predovšetkým detailné rozlíšenie a jasný ostrý obraz. Tento veľký displej potom samotnému interiéru dodáva osobitý štýl, ktorý bude prichádzať s novými modelmi pravdepodobne čoraz častejšie.

A čo priestor?

Čo sa týka vnútorného priestoru, Škoda Enyaq iV ho má dostatok po všetkých ohľadoch. Stredový panel ponúka veľa odkladacieho miesta, lakťová opierka je potom dostatočne hlboká pre všetky veci, ktoré budete potrebovať. Ak sa pozrieme na priestor pre posádku, ten je naozaj bohatý, a to aj na zadných sedadlách. Pre vyššieho človeka ale môže byť problém nižšia strecha. Kufor je tiež dostatočne veľký so svojím objemom 585 litrov doň hravo naskladáte úplne všetko, čo budete potrebovať. Či už to bude nákup alebo kufre.

Záver

Musíme povedať, že Škoda Enyaq iV pôsobí veľmi slušným dojmom, ponúka luxusný interiér a dostatok priestoru pre posádku i Vaše veci. Predávať sa bude hneď v niekoľkých verziách, ktoré sa budú líšiť vo výkone, ale aj dojazdom. Rozhodne ale Škodovka ušla kus cesty a dá sa povedať, že Enyaq iV bude silným konkurentom ostatných elektromobilov na trhu. K tomu sa sluší podotknúť, že cena najnižšej verzie bude 42 000 eur, čo nie je práve málo a je preto sa ponúka otázka, či zákazníci nakoniec nezvolia iný model od Škody či iný elektromobil.