Takmer storočný Rolls-Royce Phantom II sa vracia späť na trh

Takmer 100-ročná legenda z predvojnového obdobia v podobe Rolls-Royce Phantom II z roku 1929 sa chystá opäť vstúpiť na trh. Príde totiž s prerobeným, tentokrát elektrickým pohonom.

Keď sa model Phantom II pôvodne dostal na trh v roku 1920, bol jedným z najluxusnejších áut na svete. Poháňal ho mohutný 7,7-litrový šesťvalec s výkonom cca 50 koní. Motoru sekundovala štvorstupňová manuálna prevodovka.

V novej prestavbe navrhnutej a skonštruovanej spoločnosťou Electrogenic pre súkromného zberateľa s vášňou pre životné prostredie je majestátny Rolls-Royce Phantom II vybavený 93-kilowatthodinovou batériou, ktorej časť je umiestnená pod ručne tvarovaným hliníkovým krytom. Ten sa nachádza priamo pod kapotou, kde bol pôvodne motor. Druhá časť batérie je umiestnená v podvozku vozidla, vďaka čomu má Phantom II dosahovať dojazd približne 240 km.

Až 4-násobný nárast výkonu

Poriadny 150-kilowattový (201 koní) elektromotor je tiež umiestnený v podvozku vozidla, pričom dodáva krútiaci moment 310 Nm. Počas procesu prestavby sa vyskytlo niekoľko výziev, hovorí Electrogenic, vrátane zachovania takzvaného špeciálneho systému mazania podvozku, ktorý je rozhodujúci pre plynulú jazdu Phantomu II. Prepracovať bolo potrebné aj brzdový systém vozidla pomocou káblov. Vzhľadom na zastaralé technológie spred 100 rokov to bola naozaj výzva.

Rolls-Royce Phantom II

Pokiaľ ide o brzdový systém, pôvodný brzdový pedál a páky boli umiestnené v priestore, ktorý teraz zaberá veľká batéria, takže bolo potrebné ho vymeniť. V Electrogenic premiestnili páky a káble, dodatočne namontovali hydraulický posilňovač medzi novonavrhnutý brzdový pedál a pôvodné lankové ovládače. Vozidlo má navyše funkciu rekuperácie batérie.

Nastavenie mazania podvozku posiela olej do viacerých miest samotného vozidla, ktoré tvoria brzdové a závesné spojky. Odstránenie pôvodného šesťvalca spôsobilo nefunkčnosť celého systému. Špecialista na konverziu však prišiel s riešením, ktoré zaisťuje, že bude aj naďalej fungovať. Modernizovaný Rolls-Royce má tiež tri jazdné režimy, ktorými sú Drive, Eco a Sport.

Rolls-Royce Phantom II

Interiér navyše prešiel úpravou, pričom pôvodné ovládacie prvky boli prerobené. Palivomer, ktorý bol pôvodne vertikálnym priezorom je teraz ukazovateľom stavu nabitia batérie. Starý ampérmeter je ukazovateľ výkonu, ktorý ukazuje okrem rýchlosti aj odber energie pri zrýchlení a rekuperáciu energie. Teplomer oleja ukazuje teplotu nabíjačky a teplomer vody ukazuje teplotu elektromotora.

Rolls-Royce Phantom II

Kabína je vybavená aj najmodernejším audio systémom s integrovaným subwooferom pod zadným sedadlom a plnou konektivitou Bluetooth.

S čím príde Elecrogenic nabudúce?

Toto je nepochybne najkomplexnejšia prestavba klasického auta na elektromobil, o akú sme sa kedy pokúsili. Ohromujúce výsledky sú skutočne dôkazom popredného svetového talentu nášho tímu.

Steve Drummond, riaditeľ spoločnosti Electrogenic

Projekt bol dokončený za 18 mesiacov a teraz je súčasťou rozširujúceho sa portfólia spoločnosti na prestavbu elektromobilov, ktoré zahŕňa súpravy pre autá ako Porsche 911, Mini či Jaguar E-Type.