Lightning Motorcycles robí ďalší skok vo svete elektromobility. A to rýchlosťou 400 km/h

Myslíte si, že elektrické motorky sú len o zrýchlení? Lightning Motorcycles túto teóriu už raz vyvrátil a chystá sa to zopakovať. pripravovaný model zvládne 400 km/h.

Stále mladá, začínajúca spoločnosť Lightning Motorcycles má už teraz na svojom konte niekoľko zárezov vo svete elektromobility, preto v priebehu posledných rokov získala zvučné meno. Vedenie sa rozhodlo po perspektívnom štarte podniknúť ďalší krok, ktorý by spoločnosť dostal do širšieho povedomia motoristov.

Upevnenie rýchlostnej dominancie

Lightning Motorcycles datuje svoj vznik v roku 2006 v Kalifornii. Firma započala svoj vývoj prerábkou modelu Yamaha R1 na elektrickú verziu, neskôr v roku 2008 vyvinula svoje prvé motorové ATV používané v armáde či iných štátnych orgánoch.

Lightning LS-218. Zdroj: Lightning Motorcycles

Ich prvý elektrický motocykel, Lightning, stanovil v roku 2012 na solných pláňach v Bonneville rýchlostný rekord 218,96 míľ za hodinu (352 km/h). Tento konkrétny motocykel bol jemne upravenou cestnou verziou, ktorá uzrela svetlo sveta v roku 2014 pod názvom LS218, ktorý symbolizuje dosiahnutú rýchlosť v míľach za hodinu.

Spoločnosť však v posledných rokoch upiera svoju pozornosť na ďalší miľník. Podľa posledných správ je cieľom spoločnosti rýchlosť 250 míľ za hodinu, čo je v prepočte o niečo viac ako neuveriteľných 400 kilometrov za hodinu, informuje AutoEvolution.. Ak by sa túto hranicu podarilo prelomiť, Lightning Motorcycles by znovu získalo „rýchlostný titul“, ktorý v tomto čase drží traťový model Kawasaki Ninja H2R.

Vzácny materiál ako záruka rýchlosti

Ako tohto cieľa dosiahnuť? Spoločnosť sa rozhodla pre zásadnú zmenu v oblasti materiálov. Je zrejmé, že pre dosiahnutie tak veľkých rýchlostí je dôležité zamerať sa na maximalizáciu výkonu pri zachovaní pevnosti a čo najnižšej hmotnosti. Ako riešenie všetkých týchto problémov si spoločnosť zvolila Niób.

Niób je kujný kov sivej farby, ktorý sa v prírode vyskytuje iba v zlúčeninách. Jeho využitie je nesmierne široké, od medicíny (súčasť prístrojov magnetickej rezonancie), cez metalurgiu, výrobu šperkov, či dokonca kozmický priemysel. Na trhu Nióbu drží dominantné postavenie Brazília, preto sa Lightning Motorcycles pre tento účel spojilo s brazílskou spoločnosťou CBMM.

V prípade Lightning Motorcycles bude Niób slúžiť pri znížení váhy, zvýšení pevnosti, a taktiež ako mimoriadne dôležitá súčasť batérie. Niób totiž funguje ako supravodič, vďaka čomu sa môže dosiahnuť rýchlejšie nabíjanie či vyššia hustota energie v porovnaní s lítiovými batériami. Niób zároveň pôsobí stabilnejšie pri vysokých teplotách, čo prispieva k dosiahnutiu vysokého výkonu.

Firma rozširuje svoju ponuku

Kým dosiahovanie rekordných rýchlostí je stále hudbou budúcnosti, spoločnosť v reálnom čase ponúka ďalší model motocyklu, nesúci názov Strike. Lightning Strike vystupuje ako dostupná, menej výkonná varianta od spoločnosti LM.

Lightning Strike. Zdroj: Lightning Motorcycles

Predstavenie lacnejšieho modelu bolo nevyhnutným, nakoľko LS-218 nie je najlacnejšou záležitosťou. Základná verzia modelu LS218 prichádza s cenovkou 34 700 Eur, dve výkonnejšie verzie nesú cenu 38 270 Eur41 840 Eur. Strike, napriek svojmu patrične nižšiemu výkonu, prichádza s omnoho prijateľnejšou cenou 11 600 Eur.