Boj YouTubu s Adblockmi pokračuje aj naďalej

Podarí sa YouTubu vyhrať túto pomyselnú "vojnu"?

V roku 2023 YouTube tvrdo zakročil proti blokovaniu reklám. Po zobrazení troch videí s AdBlockom už platforma neumožňuje ďalšie prehrávanie bez reklám. Portál Android Authority sa svojich čitateľov opýtal, či by boli ochotní radšej investovať do AdBlocku alebo by si zvolili YouTube Premium. Výsledky hlasovania sú nasledovné.

YouTube

Väčšina respondentov, konkrétne 75,49 % zo skoro 4400 účastníkov hlasovania, by si skôr zvolila funkčný AdBlock než predplatné Premium. Naopak, 24,51 % ľudí preferuje YouTube Premium.

Mnohí hlasujúci pravdepodobne zohľadnili, že AdBlock by bol jednorazovým nákupom bez potreby opakovaného predplatného. Možno chcú týmto hlasovaním vyjadriť, že majú výhrady voči nadmernému množstvu reklám. Predplatné v podobe Premium však zostáva aj naďalej účinným riešením pre tých, ktorí sa chcú zbaviť reklám a získať ďalšie výhody.

Platforme však nehrá veľmi do kariet fakt, že čoraz častejšie zdražuje svoje Premium predplatné. Navyše, okrem blokovania reklám a sekcie Music neponúka nič iné a používateľom nepríde dostatočne presvedčivé si Premium členstvo kúpiť len na základe týchto dvoch výhod.

Platforma však už dávnejšie avizovala nejaké zmeny a novinky, avšak zatiaľ sa nič také nekonalo. Zrejme si ešte nejaký čas budeme musieť počkať.

Aký je váš názor na tento pomyselný súboj? Podporili by ste vývojárov blokovačov reklám alebo skôr platformu YouTube a teda aj ich tvorcov? Váš názor nám určite napíšte do komentárov.