YouTube bojuje s blokovačmi reklám už dlhé roky. Nedávno musela skončiť aj populárna aplikácia YouTube Vanced, pretože porušovala hneď niekoľko zásad a tvorcom hrozil pobyt za mrežami a súdne spory v prípade, že by sa rozhodli pokračovať.
Výzva od YouTube už prišla aj k nám. Používateľov žiada, aby nepoužívali blokovače reklám. Ak ich nevypnete, nepozriete si žiadne video. Inými slovami, ak vo svojom prehliadači používate blokovač reklám, YouTube vám neotvorí videá, pokiaľ ho nezakážete alebo si nekúpite predplatné YouTube Premium.
Koniec Ad blockerom
Služba YouTube začala proti blokovačom reklám zasahovať začiatkom tohto roka. Spoločnosť vlastnená Googlom aktuálne sprísňuje svoje podmienky pre „pirátskych užívateľov“. Aktuálne teda na YouTube vybieha nasledovná hláška: „Blokovač reklám nie je na YouTube povolený“. Vo výzve sú len dve funkčné tlačidlá: „Povoliť reklamy na YouTube“ a „Vyskúšať YouTube Premium“. Aktuálne neexistuje žiadny iný spôsob, ako používať YouTube v prehliadači.
Hovorca spoločnosti Google Christopher Lawton sa vyjadril, že aktuálne ide o tzv. „malý globálny experiment“, pričom v Googli uvidia, ako sa zmena uchytí. Google teda testuje, či sa to používateľom bude páčiť alebo nie. V ideálnom prípade by spätná väzba zo súčasného „experimentu“ mala rozhodnúť o budúcnosti obmedzenia. Je však na samotnom YouTube ako to nakoniec bude.
Tento krok by mohol službe YouTube umožniť zvýšiť používateľskú základňu pre ich predplatné YouTube Premium. Podľa spoločnosti malo Premium v roku 2022 predplatené viac ako 80 miliónov aktívnych používateľov na celom svete. To je len malá časť celkových používateľov. V minulom roku mal mať YouTube taktiež viac ako 2,7 miliardy aktívnych používateľov po celom svete.
Odpovedať