Smart okuliare od Ray-Ban: Kamery po stranách, trojica mikrofónov či Wi-Fi

Sníval si niekedy o slnečných okuliaroch so zabudovanými kamerami, reproduktormi či mikrofónmi? Vďaka spoločnostiam Facebook a Ray-Ban si ich môžeš už teraz kúpiť!

Spoločnosť Facebook nadviazala partnerstvo s talianskym výrobcom okuliarov EssilorLuxottica, aby predstavila úplne nový nositeľný produkt. Ray-Ban Stories sú prvé inteligentné okuliare Facebooku, ktoré dokážu fotografovať a nahrávať videá, prehrávať hudbu a vykonávať hovory.

Nové Ray-Ban Stories sú vybavené duálnymi 5-megapixlovými kamerami, ktoré používateľom umožňujú zachytiť zábery z pohľadu prvej osoby. V skutočnosti je možné urobiť fotografiu alebo zachytiť až 30 sekúnd videa jedným z dvoch spôsobov. Okuliare majú tlačidlo snímania, ktoré však slúži aj na reagovanie hlasových povelov Facebook asistenta.

Ray-Ban Stories: Kamery, svetlá, akcia!

Okuliare majú tiež napevno zapojené LED svetlá, ktoré ľuďom dajú vedieť, keď zachytávaš fotografie a videá. Týmto spôsobom nebudeš môcť tajne zachytiť zábery nikoho. Na špióna sa teda s týmito okuliarmi veľmi nezahráš.

Watch Mark Zuckerberg announce new Facebook and Ray-Ban smart glasses - CNN  Video
Ray-Ban Stories, zdroj: CNN.com

Ray-Ban Stories majú tiež vstavané reproduktory s tromi mikrofónmi. Facebook používa technológiu tvarovania lúčov a algoritmus na potlačenie hluku na pozadí pre zlepšenie kvality hovorov.

Nové okuliare sa spárujú aj s novou aplikáciou nesúcou názov Facebook View (dostupná pre Android aj iOS). Tá používateľom umožňuje zdieľať obsah s ich priateľmi a sledovateľmi. Vďaka aplikácii Facebook View môžu majitelia Ray-Ban Stories importovať, upravovať a zdieľať svoj obsah rýchlo a jednoducho.

Facebook View
Facebook View aplikácia, zdroj: Facebook.com

Facebook sa snaží o nápravu svojej reputácie

Facebook v posledných rokoch poskytol používateľom veľa dôvodov na obavy o ich súkromie a bezpečnosť. Spoločnosť sa preto snaží zo všetkých síl byť transparentná pred všetkými otázkami, ktoré môžu mať používatelia ohľadom nových okuliarov. Facebook sa vyjadril aj o samotnom súkromí nového produktu, ktorý je pre niektorých ešte stále kontroverzný:

Bez vášho súhlasu nebudeme mať prístup k vašim médiám. Obsah fotografií a videí zachytených pomocou Ray-Ban Stories uložených v službe Facebook View nepoužívame na prispôsobené reklamy. Ak zdieľate svoje médiá s akoukoľvek inou aplikáciou, platia podmienky danej aplikácie.

Spoločnosť ponúka až 20 rôznych variácií svojich nových smart okuliarov. Patria sem klasické štýly Ray-Ban Wayfarer, Wayfarer Large, Round a Meteor. Facebook tiež ponúka päť rôznych farieb a množstvo šošoviek. Za šošovky si však poriadne priplatíš.