Mojo Vision: Kontaktné šošovky s AR

AR nezažíva zatiaľ svoje najlepšie roky, no investujú sa do nej milióny dolárov. Veľa financií si získala spoločnosť Mojo Vision. V čom je Mojo Vision iný?

Pre tých, ktorí nevedia, AR znamená augmentovaná realita. Je to podobné VR (virtuálnej realite) s tým rozdielom, že AR premieta len niektoré obrazy do toho, čo skutočne vidíte, zatiaľ čo VR premieta úplne všetko, čo vidíte. Prvé zariadenia s AR tu boli už pred zopár rokmi v podobe Microsoft HoloLens a spoločnosti Magic Leap, ktorá tiež predáva svoj AR headset Magic Leap One, no doteraz sme sa nedočkali mainstreamového úspechu. Čo sa teda zmenilo? A čo je Mojo Vision?

MOJO AR contact lens
Zdroj: James Martin

Kontaktné šošovky s AR od Mojo Vision

Mojo Vision je postupne sa rozrastajúci startup, ktorému sa podarilo vyzbierať už 159 miliónov dolárov na to, aby vyvinul AR kontaktné šošovky. Aj napriek tomu, že vo svete zúri koronavírus, minulý týždeň si zabezpečili 51 miliónov dolárov z rôznych zdrojov, čo nikto nečakal, keďže sme dodnes nevideli žiaden dostupný produkt. V januári bol na CES v Las Vegas odhalený iba prototyp, ktorý si získal veľa pozornosti.

Úspech VR a AR

Vyzerá to tak, že o VR a AR sa veľmi zaujímajú technologickí giganti: Microsoft, Apple aj Facebook pracujú na AR technológií. Vo svete VR dominuje HTC. Aj napriek tomuto záujmu výrobcov AR ani VR nie sú bežnou výbavou domácnosti. Prenosnosť a jednoduchosť používania AR šošoviek by toto mohli zmeniť.

„Veľmi sme sa snažili vyvinúť prvé skutočne chytré kontaktné šošovky. Keď povieme chytré, máme na mysli to, že sú v skutočnom svete naozaj použiteľné: môžete ich nosiť celý deň a použiť kedykoľvek potrebujete.“

viceprezident propagácie v Mojo Vision

Ich prototyp v januári ukázal, že vie ukázať ľubovoľný text, čas a stav počasia. Vyzerá to tak, že investori zatiaľ spoločnosti dôverujú. Uvidíme ako sa bude situácia vyvíjať ďalej.