Elektrokolobežka od Audi

Audi plánuje vlastnú elektrickú kolobežku s takmer astronomickou cenou. Začo si účtujú tak veľa?

Audi konceptom elektrokolobežky odpovedá na posun trendov smerom ku multimodálnej preprave. Táto kolobežka je produkt, ktorý kombinuje vlastnosti elektrickej kolobežky a skateboardu. A možno ju bude dokonca automobilka dávať zadarmo.

Zdroj: Audi

Vízia elektrickej kolobežky e-tron

„Elektrickou kolobežkou Audi e-tron sa snažíme vyhovieť cieľovej skupine zákazníkov, ktorí sa väčšinu času pohybujú v mestskom prostredí ekologicky a multimodálne, a ktorí považujú štýl a funkcionalitu za kľúčové parametre,“ hovorí Thorsten Schrader, projektový manažér mikromobility v Audi.

Jednou z kľúčových vlastností kolobežky je to, že ju podľa Audi máte kombinovať s ostatnými dopravnými prostriedkami – multimodálnosť prepravy. Je skladná a môžete ju buď niesť v ruke, alebo ju ťahať za sebou ako kufor s kolieskami. Veľký dôraz je kladený aj na bezpečnosť, keďže ovládanie vyžaduje iba jednu ruku a druhou môžete dávať signály a znamenia ostatným účastníkom premávky.

Kombinovateľnosť s produktami Audi e-tron

Audi nechce, aby sme kolobežku vnímali ako samostatný dopravný prostriedok, ale ako niečo, čo budeme kombinovať s ich ostatnými produktami z rady e-tron. To naznačuje, že v budúcnosti k nim pribudnú ďalšie, keďže dnes je na trhu len elektromobil Audi E-tron. Predstava Audi je taká, že sa elektromobilom dopravíte z jedného mesta do druhého, no v rámci mesta použijete elektrickú kolobežku. Hovorí sa dokonca o dedikovanom nabíjacom porte pre kolobežku priamo v kufri elektromobilu.

Zdroj: Audi

Technické parametre

Najdôležitejším parametrom je dojazd. Audi e-tron kolobežka využíva rekuperáciu motora počas brzdenia, čo znamená, že kinetickú energiu premieňa späť na elektrickú. Vďaka tomu má dojazd úctyhodných 20 kilometrov. Pri hmotnosti 12 kilogramov však po tejto stránke zaostáva za konkurenciou od Xiaomi a iných, často aj lacnejších, alternatív.

Kolobežka je vybavená LED osvetlením spredu aj zozadu, vrátane denného svietenia a brzdových svetiel. Okrem toho, v Audi vyvinuli aplikáciu, ktorou sa cez Bluetooth pripojíte na kolobežku a viete si individualizovať jazdnú charakteristiku.

Jazdná charakteristika kolobežky od Audi

Nejedná sa ale predsa celkom o kolobežku. Ako sme už spomenuli, je to akýsi hybrid medzi kolobežkou a skateboardom. Kolobežka vraj ponúka športový pocit z jazdy a ovládateľnosť je veľmi jednoduchá, no môže vyžadovať pár minúť experimentácie. Dôležité je mať na pamäti, že smer jazdy určujete nohami a nakláňaním sa, rovnako ako na skateboarde. Jedna ruka patrí na riadidlo a druhá do vzduchu, aby ste ňou mohli komunikovať v prípade odbáčania tak, ako predpisy kážu.

Podľa slov Audi je riadidlo na to, aby ponúkalo akcelerátor na dosah ruky, nevyhnutnú stabilitu, a displej, ukazujúci stav batérie. Okrem toho, do riadidla umiestnili aj batériu.

Keď sú 2 kolesá málo

Netradičná elektrokolobežka nás neprekvapí iba neštandardným ovládaním, ale aj počtom kolies. Miesto dvoch má štyri. Automobilka tvrdí, že kolobežka sa nepohybuje len dopredu, ale jej skvelé jazdné vlastnosti sa prejavia najmä v ostrých zákrutách. V prípade, že Vás ovládateľnosť zradí, alebo preceníte svoje schopnosti, je kolobežka vybavená aj hydraulickou brzdou.

Ako ju získať

Spoločnosť zvažuje, že elektrickú kolobežku bude dávať zadarmo ako darček k nákupu ich elektromobilu Audi E-tron. Ak však neplánujete nákup nového elektromobilu, tak Vás bude kolobežka stáť 2 000€. Je to veľa, a oproti konkurencii sa cena zdá byť neodôvodnená. Kolobežky s väčším dojazdom sa dajú kúpiť už za 500€. Tu pravdepodobne platíte za značku a môžete očakávať nadpriemerné spracovanie, aj keď k tomu sa ešte spoločnosť nevyjadrila. S nákupom si počkáte do konca roka 2020.