Lavoie Series 1: Elektrická kolobežka postavená na závodných technológiách McLarenu

Elektrické kolobežky a McLaren? Čoskoro to bude realita. Uvidíme, či si však automobilka neurobí týmto počinom hanbu.

Ako vyzerá prémiová elektrická kolobežka? Musí stáť niekoľko tisíc, mať najnovšie funkcie a najkvalitnejšie diely? Určite je to kombinácia všetkého, avšak nie je to vždy pravidlom. Lavoie Series 1 je špeciálne vyvinutá elektrická kolobežka, ktorá vychádza z technológie Formuly 1, konkrétne automobilky McLaren.

Minulý rok v decembri sme sa dočkali teaseru na novú elektrickú kolobežku, ktorá mala byť uvedená začiatkom tohto roka, no nestalo sa tak. Pod svojim posledným príspevkom na Facebooku píše výrobca nasledovné: „Presné špecifikácie spolu s konečnou cenou zverejníme už čoskoro na našich stránkach – https://www.lavoielectric.com/. Ak nechcete premeškať svoju šancu, prihláste sa na odber noviniek.“

Spoločnosť Lavoie je start-up, ktorý patrí pod dcérsku spoločnosť McLaren Applied špecializovanú na technológie. McLaren Group sa týmto spôsobom snaží o aplikáciu pokročilých technológií a aj v iných oblastiach ako je Formula 1.

Majitelia spoločnosti nie sú žiadne „béčka“

Spoločnosť Lavoie vlastnia Eliott Wertheimer a Albert Nassar. Páni nie sú žiadni nováčikovia. Majú za sebou výrobu ultra ľahkých elektrických bicyklov pod značkou FuroSystems, pričom im nie je cudzia ani robotika. Do tohto projektu sa rozhodli ísť na základe ich skúseností a motivácii priniesť na trh niečo nové.

Divízia McLaren Applied pracuje na rôznych technológiách a patentoch, ktoré následne odovzdáva spoločnosti Lavoie, ktorá sa sústredí práve na vývoj elektrických kolobežiek.

Lavoie Series 1
Lavoie Series 1, zdroj: https://www.lavoielectric.com/

Wertheimer opísal Lavoie ako „spoločnosť so silným zázemím, ktorá má planú podporu dlhoročne osvedčeného McLarenu, čo sa týka dizajnu a inovácií. „Sme prémiový luxus,“ povedal Wertheimer. „Naším cieľom je ponúknuť čo najlepší stroj s ohľadom na funkčnosť, výkon a samozrejme aj cenu.“

Lavoie má v súčasnosti len malý tím, avšak postupne plánuje jeho rozšírenie. Spoločnosť taktiež úzko spolupracuje s kľúčovými zamestnancami McLaren Applied, vrátane hlavného strojného inžiniera Red Bullu – Richarda Clarka a senior dizajnéra – Diega Valdesa.

Revolučný skladací mechanizmus?

Lavoie Series 1 by mala disponovať prémiovým dizajnom, odolnou konštrukciou, pokročilými technológiami a dostatočným výkonom či dojazdom. Kolobežka by mala vážiť 17,5 až 18,5 kg (v závislosti od kapacity batérie) a bude ponúkať jedinečný skladací mechanizmus Flowfold, ktorý umožní zložiť kolobežku na dve časti.

Lavoie Series 1
Lavoie Series 1, zdroj: https://www.lavoielectric.com/

Platforma na státie by mala byť dostatočne dlhá aj široká, čo zaistí dostatočný komfort pri jazde. Kolobežka bude disponovať bočnými svetlami, smerovkami a svetlometmi, ktoré zvýšia bezpečnosť a uľahčia jazdu v horších svetelných podmienkach. Nebudú chýbať ani ergonomické riadidlá, ktoré by mali byť širšie ako ponúkajú klasické elektrické kolobežky. Riadiace prvky majú byť umiestnené blízko rukoväti, pre rýchly a pohodlný prístup.

Lavoie Series 1
Lavoie Series 1, zdroj: https://www.lavoielectric.com/

Lavoie Series 1 bude obmedzená na rýchlosť 25 km/h, avšak bude ju možné odomknúť pomocou softwaru až na 40 km/h. Výkon kolobežky sa zastavil na hodnote 500 W, v peaku to je 800 W. Ide o mestskú kolobežku, čiže závratný výkon ani rýchlosti tu nečakajte. Podľa výrobcu kolobežka hravo zvládne 15-stupňové prevýšenie so 75 kg jazdcom.

Nový počin od Lovoie má prísť v dvoch verziách, pričom jedna ponúkne vyššiu kapacitu batérie, ako tá druhá. Základná verzia ponúkne dojazd približne 40 km, vylepšená verzia ponúkne pravdepodobne 60 km. Kolobežka by mala disponovať aj 250 W rýchlonabíjaním, čo znamená, že kolobežka by mala byť plne nabitá za 2 až 3 hodiny, v závislosti od kapacity batérie.

Lavoie Series 1
Lavoie Series 1, zdroj: https://www.lavoielectric.com/

Spoločnosť tiež pracuje na aplikácii na mieru, ktorá ponúkne mnoho zaujímavých funkcií, vrátane integrovanej navigácie. Kolobežka bude mať totiž veľký LCD displej, ktorý môže využiť práve na zobrazenie mapy. Výrobca sa vyjadril, že chce obmedziť používanie telefónov počas jazdy, čo by opäť malo zvýšiť bezpečnosť. Kolobežka príde v štyroch farbách – biela, zelená, modrá a oranžová. Cenu by sme sa mali dozvedieť už čoskoro.