YouTube znižuje dĺžku videa potrebnú pre monetizáciu

YouTube sa potýka s úbytkom inzerentov, tak znižuje dĺžku videa potrebnú preto, aby sa uprostred videa mohla objaviť reklama.

Je známe, že sa Google dlhodobo snaží prilákať nových zákazníkov. Či už na službu YouTube Premium alebo ľudí, ktorí videá tvoria a od Googlu inkasujú peniaze. Google preto teraz prišiel s novinkou, a to so skrátením doby videa, potrebnou pre umiestnenie reklamy. Ako to funguje?

Pravidlo desiatich minút je minulosťou

Google na podporu reklám vo videách na YouTube pridával postupne novinky a vychytávky. Jednou z nich bolo aj umiestnenie reklám doprostred videí. Aby ale reklama mohla byť uprostred videa, bolo nutné, aby malo video aspoň 10 minút. To sa ale od 27. júla roku 2020 mení. K tomu, aby sa reklama uprostred zobrazila bohato postačí len osem minút. To môže priniesť ďalšie peniaze pre Google, pretože viacerí ľudia si predplatia službu Premium – teda službu bez reklám. Prípadne to môže prilákať tiež nových tvorcov videí, ktorí budú môcť dávať reklamy aj do kratších videí.

Otázkou samozrejme zostáva, ako kvalitné budú odteraz videá na YouTube. Nezriedka kedy sa stávalo, že video bolo umelo natiahnuté predovšetkým preto, aby tvorcovia mohli pridať práve tzv. mid-roll reklamu.

Úbytok inzerentov na YouTube

YouTube sa tiež v súčasnosti potýka s úbytkom inzerentov. Ten je pozorovateľný už od začiatku februára, a to hneď z niekoľkých dôvodov. Prvým je samozrejme koronavírus, ktorý spôsobuje škody všade možne. Druhou ranou sú potom firmy, ktoré reklamu na veľkých portáloch bojkotujú kvôli údajnému „nulovému boju proti rasizmu“. Zároveň tiež Google uviedol, že až 46% inzerentov znížilo svoje výdaje na reklamu na YouTube.

Prinesie táto zmena tiež príliv nových inzerentov? To ukážu najbližšie mesiace. Možno, že zvýšený počet mid-roll reklám vďaka povolenej menšej stopáži videa priláka nové firmy dychtiace po reklame na YouTube.