Platforma TikTok si vybojovala prvenstvo. Porazila dokonca aj Facebook

TikTok pozná snáď každý používateľ smartfónu. Platforma sa za posledné roky stala veľmi populárnou, čo dokazujú aj jej čísla.

Najväčším gigantom v rámci sociálnych sietí bol doteraz Facebook. Ten okrem iného zaujímal aj prvé miesto v počte stiahnutí či už v Google Play obchode alebo App Store. Prekonal ho však TikTok.

Vznik TikToku sa datuje od roku 2016, kedy na začiatku jej slávy bola sociálna sieť prevažne tvorená vtipnými videami. Dnes tam však nájdeme aj edukačné videá, návody v rôznych oblastiach a mnoho ďalšieho.

Veľkí hráči a ich kopírovanie TikTok konceptu

Popularitu TikToku si za posledné roky všimli aj rôzne firmy, ktoré už dnes inzerujú svoje produkty a služby aj tam. Už to nie je len o starých veľkých hráčoch, akými sú napríklad Facebook, Youtube či Instagram.

TikTok
TikTok, zdroj: BestTikTokCompilations (YT)

Konkurenciu si však všimli aj vyššie spomenuté spoločnosti, ktoré zareagovali podobnými funkciami aj na svojich vlastných sieťach. Instagram ešte dávnejšie predstavil funkciu s názvom Reels, ktorá samozrejme spočíva v krátkych videách. Nedávno sa pridal aj YouTube s ich funkciou Shorts.

Facebook bol zosadený zo svojho trónu

Krátke videá síce nie sú ich primárnym zameraním, no používateľom aspoň prinášajú nový typ obsahu ako osviežujúcu alternatívu ku klasickým videám. V prípade Youtube je však väčšina obsahu nahraného pomocou novej funkcie Shorts z TikToku.

TikTok
TikTok štatistiky, zdroj: Phonearena.com

Ako štatistiky ukázali, ľudia majú v poslednej dobe radšej viacero krátkych videí, ako jedno dlhé. Presne preto nám Instagram aj Youtube po vzore TikToku priniesli svoje „vlastné“ alternatívy.

Miliarda aktívnych užívateľov mesačne

V lete tohto roku prekročil TikTok hranicu 1 miliardy aktívnych používateľov mesačne, čo reprezentuje až 45-percentný nárast oproti júlu 2020. V auguste 2020 aplikácia prekročila hranicu 2 miliárd stiahnutí.

Platforme sa podarilo dosiahnuť a prekonať túto hranicu aj napriek tomu, že má mnohých odporcov. Spoločnosť prehlásila, že najväčšími trhmi sú pre nich Spojené štáty americké, juhovýchodná časť Ázie a samozrejme aj Európa.

Masívny rast popularity v pomerne krátkom čase

Ešte v januári roku 2018 sa mal TikTok pýšiť 55 miliónmi aktívnych používateľov. Na konci toho istého roka to bolo až 271 miliónov používateľov, o rok neskôr, konkrétne v decembri 2019, to bolo 508 miliónov používateľov a na konci minulého roka až 689 miliónov používateľov.