Tesla mení politiku servisu. Chce byť efektívnejšia

Tesla chce byť F1 v oblasti servisu a jeho rýchlosti. Podarí sa jej to?

Tesla ako aj iné spoločnosti sa neustále snažia zlepšovať a vyzerať v očiach zákazníka čo najlepšie. Výrobca chce najnovšie pre svojich zákazníkov výrazne skrátiť čakanie na vykonanie servisného úkonu.

Ak hovoríme výrazne, myslíme to doslova. Tesla totiž chce, aby bolo zákazníkove auto opravené na počkanie. Podľa Muska by mala najdlhšia oprava trvať do večera toho istého dňa.

Nejde však len o jednoduché a rýchle úkony, ale aj o komplexnejší servis, ktorý by normálne trval aj niekoľko dní. Elon Musk priznal, že sa inšpirovali od servisných tímov Formuly 1. V skratke má automobilka v pláne byť oveľa efektívnejšia ako doteraz a byť pár krokov pred ostatnými.

Napriek veľkým plánom sa môže zdať, že Tesla má len veľké oči, no opak je pravdou. Prvou skúsenosťou automobilky s efektívnejším servisom sa stal Kenny Handkammer, bývalý šéf mechanikov Formuly 1 s takmer 30 ročnými skúsenosťami.

Tesla nie je nováčikom

Stalo sa tak ešte v roku 2015, kedy Kennyho úloha bola vylepšiť efektivitu servisu. Zaviedol napríklad systém logistiky – jazdých pruhov, ktoré v servisným strediskám poskytli lepšiu koordináciu. Handkammer však z Tesly odišiel ešte v roku 2017 do konkurenčnej automobilky pod názvom Lucid Motors.

Tesla / Kenny Handkammer
Kenny Handkammer, zdroj: techspot.com

Aj napriek všetkému sa Tesla ani zďaleka nevzdáva. Zatiaľ ide iba o myšlienku, no v priebehu pár rokov by to mohla byť realita. Okrem iných vylepšení priniesli za posledné roky do servisných stredísk prepracovanejšiu servisnú diagnostiku vozidiel, ktorá oveľa rýchlejšie deteguje problém.

Bleskurýchly servis

Začiatkom júna tohto roka sám Elon Musk vyjadril, že Tesla robí všetko preto, aby servisné zákroky v Severnej Amerike boli vykonané ešte v deň ich objednania. To je naozaj odvážne tvrdenie, avšak nič, čo by sa nedalo splniť.

Tesla
Tesla servis, zdroj: carnews.cc

Dostupnosť servisných služieb v tejto miere chce Elon Musk poskytovať väčšine automobilov Tesly. Do budúcna by mala automobilka postupne najímať viac servisných technikov, poprípade aj expertov z danej sféry, ktorí by ako napríklad vyššie spomenutý Kenny Handkammer, mali čo ponúknuť v zmysle vylepšení služieb servisných stredísk.