Takto vyzerá moderný prístup ku stojanom na bicykle

Máte niekedy strach o svoj bicykel? V New Yorku vznikol nový a geniálny prístup ku stojanom na bicykle. Ponúkajú ochranu, úložisko a sú úplne zadarmo.

Startup v New Yorku prišiel s novým riešením pre cyklistov. Jedná sa o celkom nový prístup ku stojanom na bicykle. Zachováva si však jednu základnú a dôležitú vlastnosť bežných stojanov bicyklov: Môže ich používať ktokoľvek úplne zadarmo. Pre prístup ku stojanu Vám stačí len aplikácia, ktorá je úplne zadarmo. Ako to bude fungovať, kedy sa postavia prvé stojany a ako je možné, že sú zadarmo?

S takýmto stojanom na bicykle sa stretnete v New Yorku

Vzhľadom na to, že samotný startup pochádza z New Yorku, najskôr sa s takýmto stojanom na bicykle stretnete v tejto metropole. O čo teda ide? Zodpovednou spoločnosťou je Oonee. Osoby stojace za týmto startupom prišli s krytým stojanom na bicykle, ktorý je vybavený pumpou na kolesá a ktorého použitie je úplne zadarmo. Úložná kapacita jedného stojanu je 7 bicyklov, čo nie je veľa. Veľkou výhodou týchto stojanov je však to, že, podľa slov dizajnérov, sa dajú vyrobiť veľmi rýchlo a plánom je pokryť nimi celé mesto. Okrem nových miest ponúkajú aj dodatočnú ochranu pred krádežou.

Na budovanie siete nových stojanov však startup potrebuje zelenú od mesta. Momentálne hľadajú miesto, kam by na trvalo mohli umiestniť prvé testovacie stojany. Otestované totiž zatiaľ majú len väčšie bunky s niekoľkonásobnou kapacitou, ktoré sa však nejdú vyrábať tak rýchlo.

Prečo sú takéto stojany treba?

New York má viac než 1.6 milióna cyklistov. Smutné však je, že na 116 cyklistov pripadá jedno parkovanie miesto pre bicykel. Mnohí sú teda nútení niesť bicykel každý večer do bytu a počas dňa ho odkladať v kancelárii, kde pracujú. Súčasný starosta tejto americkej metropoly poveril svojho podriadeného, Hanka Gutmana, tým, aby do konca roka zabezpečil minimálne 10 000 ďalších miest pre odklad bicyklov.

Startup Oonee ponúka rozumné a udržateľné riešenie a osoby na čele startupu tvrdia, že komunikujú s poverenými osobami a snažia sa svoje riešenie implementovať. Ak sa všetko podarí, je len otázkou času, kedy tieto stojany uvidíme v európskych mestách. Financovať ich budú reklamy, ktoré budú na niektorých z nich umiestnené. Ďalšie prostriedky by mohli do projektu poputovať od investorov alebo od spoločností, ktoré sa rozhodnú zakúpiť takýto stojan pre svojich zamestnancov.