Spotify podcasty budú ponúkať pokročilú umelú inteligenciu

Máte radi podcasty? Spotify môže byť čoskoro tou najlepšou platformou na ich počúvanie. Pomôcť by mu v tom mala umelá inteligencia.

Ak dnes nemáte vlastný podcast, ako by ste ani neboli. Súčasné trendy hovoria jasne a analytici súhlasia: Podcasty sú budúcnosť. Technologickí giganti si to očividne uvedomujú a väčšina z nich ponúka vlastnú platformu pre tieto audiozáznamy. Spotify, ako panujúci kráľ vo svete hudby, sa snaží využiť svoju pozíciu na to, aby sa stal dominantnou platformou pre podcasty. Najnovšie by mu v tom mala pomôcť veľmi pokročilá umelá inteligencia. O čo presne ide? Ako to zmení Spotify Podcasty?

Zdroj: Spotify

Spotify odkúpil startup Podz

Spotify ponúka solídnu umelú inteligenciu, ktorá dokáže odporúčať skladby, ktoré by sa Vám mohli páčiť. Na niečom podobnom pracuje aj oddelenie zaoberajúce sa podcastami a akvizícia startupu Podz by v tom mala výrazne pomôcť.

Podz sa totiž zaoberá umelou inteligenciou alebo AI, ktorá využíva machine learning, čo jej umožňuje naučiť sa Vaše preferencie a na základe toho, čo sa Vám v minulosti páčilo Vám odporučí podobné podcasty. Tam to však nekončí. Táto umelá inteligencia ide ešte o krok ďalej a z podcastu vytvorí minútový zostrih najlepších momentov, ktoré by sa mohli práve Vám páčiť. Vďaka tomu presne viete, do čoho idete.

Spotify zamestnáva machine learning expertov už takmer dekádu, no stále máme na čom pracovať. Veríme, že technológia, ktorú Podz vyvinul, bude komplimenovať s tým, na čom sme pracovali, a urýchli našu snahu dodať zákazníkom správny obsah v správny čas, čím urýchli rast tejto kategórie po celom svete.

Tlačová správa spoločnosti

Nielen Spotify podcasty sú na vzostupe

Facebook nedávno oznámil, že od 22. júna pribudne možnosť publikovať Vaše podcasty práve na túto sociálnu sieť. Apple taktiež investuje do podcastov nemalé sumy a po predizajnovaní ich aplikácie nedávno spustili možnosť predplatného. Cieľom predplatného je motivovať tvorcov a zabezpečiť príjemný používateľský zážitok bez reklám. Dokonca aj Netflix, jedna z najväčších streamovacích služieb, experimentuje s podcastami.