Spoločnosti Meta klesla trhová hodnota až o 500 miliárd dolárov. Čo sa stalo?

Nie, že by Facebook so svojou popularitou napredoval, no od premenovania spoločnosti v októbri minulého roka, to s ním ide dolu vodou.

Facebook v októbri minulého roka premenoval svoju materskú spoločnosť na Meta. Priebeh premenovania však ani zďaleka nebol taký hladký, ako by sa sprvu mohlo zdať.

Spoločnosti ako Apple a Google začali realizovať zmeny v oblasti ochrany osobných údajov, ktoré obmedzujú obchodný model Meta a jeho sledovania čo najväčšieho množstva osobných údajov.

Opatrenia na ochranu osobných údajov spoločností Apple a Google, ktoré používateľom umožňujú blokovať sledovače Meta, jednoznačne ochromujú príjmy spoločnosti. Tieto sledovače boli už neraz zodpovedné aj za to, že sa mnohí používatelia otočili k platforme chrbtom.

Dokáže si ešte Meta získať dôveru používateľov?

Najväčším kameňom úrazu platformy je neustále obťažovanie náhodnou alebo strašidelne presnou reklamou. To samozrejme mnohých odradilo, no dôvodov poklesu popularity je ešte viac. Medzi mladšími demografickými skupinami, ktorí uprednostňujú platformy ako je TikTok, nemá Facebook a platformy Meta žiadnu šancu.

Meta
TikTok VS. Facebook, zdroj: Moms.com

Podľa New York Mag stratila Meta od zmeny názvu 500 miliárd dolárov, hoci obviňovať nové meno pravdepodobne nie je úplne na mieste. Sú tu samozrejme aj ďalšie zmeny, ktoré so samotnou zmenou názvu prišli.

Zdá, že Zuckerberg riadi spoločnosť novým a trochu zvláštnym spôsobom. Zmena názvu na Meta tiež znamenala nové smerovanie spoločnosti so silným zameraním na metaverse. Možno nikoho neprekvapí, že „pohlcujúci internetový svet“ si mnoho fanúšikov nenašiel. Ľudia nezdieľajú rovnaký názor ako Mark, mnohí sú dokonca pobúrení.

Meta
Metaverse, zdroj: TechSpot.com

Prezentácie nie veľmi vábne vyzerajúcich digitálnych svetov nechali mnohých v pomykove. Väčšina hráčov nedokáže pochopiť, prečo všetky tieto „metaverse“ svety vyzerajú tak zle, v porovnaní s modernými hrami. Je to krok, ktorý mnohých nechal veľmi neistých o budúcnosti spoločnosti.

Pokles spoločnosti spôsobil, že sa prepadla úplne mimo prvej desiatky najbohatších spoločností sveta. Kedysi sa držala na 6. mieste, no odvtedy zaostala za spoločnosťami ako Tencent a Nvidia. Vďaka poklesu trhovej hodnoty sa spoločnosť prepadla až na 11. miesto.

Meta
Meta, zdroj: GizChina.com

Meta je spoločnosť, ktorá si môže dovoliť stratiť veľmi veľa peňazí. Zdá sa, že Zuckerberg je odhodlaný v budovaní metaversa pokračovať, nech to stojí, čo to stojí. Možno sa táto stávka na metaverse oplatí, nikto nevie. Uvidíme, či Meta a Facebook dokážu tieto ambície pretaviť, priniesť niečo nové a opäť si získať dôveru ľudí.