Photoshop dostal nové AI, ktoré dokáže meniť vek alebo výraz osôb na fotke

Používate Photoshop? V aktualizácii v22.0 boli pridané neurálne filtre, ktoré Vám dovolia v zopár kliknutiach meniť výraz či vek osôb na fotke.

umelou inteligenciou (AI) sa stretávame denne a možno o tom ani nevieme. Toto odvetvie však ponúka omnoho užitočnejšie využitie, než sú personalizované reklamy, napríklad implementácia umelej inteligencie do Photoshopu sa javí ako odvážny krok smerom k budúcnosti. Photoshop by mal už teraz ponúkať niektoré nové AI funkcie a ich počet sa bude prudko zvyšovať. O aké funkcie sa jedná a ako sa k nim Adobe dostalo?

Zdroj: Adobe

Photoshop aktualizácia v22.0

Je to len pár dní odkedy sme dostali aktualizáciu v22.0, v ktorej pribudli prvé funkcie využívajúce najnovšiu umelú inteligenciu od Adobe. Medzi tie najzaujímavejšie patrí nástroj na náhradu oblohy či neurálne filtre, ktoré dokážu meniť vek, výraz alebo make-up osôb na fotke. Menovite dokážete osobe meniť pocit radosti, prekvapenia či hnevu pomocou slajderu – na výber máte medzi hodnotami -50 až +50. To znamená, že ak na Vašej fotke nie je niekto dostatočne prekvapený, jednoducho mu dáte na príslušnom slajderi vyššiu hodnotu a jeho výraz sa behom sekúnd zmení.

Tiež môžete z tváre odstrániť okuliare alebo nedokonalosti pokožky. V neposlednom rade dokážete preniesť make-up z jednej tváre na inú. Všetky tieto zmeny sú navyše ľahko odstrániteľné a môžete ich upraviť, ak nie ste s výsledkom plne spokojný. Ďalšou výhodou môže byť aj to, že niektoré náročné kalkulácie má na starosti cloud, takže tieto funkcie nie sú nijak náročné na Váš hardvér.

„Teraz môžeme povedať, že Photoshop je najpokročilejšou AI aplikáciou na svete. V obrázkoch vytvárame niečo, čo tam predtým nebolo.“

Maria Yap, Adobe VP of digital imaging

Adobe používa techniku GEN

Ako sa vôbec Adobe podarilo niečo takéto implementovať? Odpoveďou sú GEN (generative adversarial networks). Jedná sa o techniku, ktorú umelá inteligencia využíva nato, aby sa učila nové veci. V odvetví tvorby a úpravy vizuálnych diel sa práve tento spôsob učenia ukázal ako veľmi účinný. V podstate ide o to, že AI sa učí zo svojich chýb. Najskôr mu zadáte dva vstupy: fotku a tú istú fotku upravenú profesionálom. Potom umelú inteligenciu necháte, aby robila úpravy, ktoré uzná za vhodné, a aby svoj výsledok porovnala s upravenou fotkou, ktorú ste jej zadali na začiatku. Ak sa výsledné fotky líšia, tak proces úpravy začína znovu a opakuje sa až do momentu, kedy sú upravené fotky na nerozoznanie.

„V podstate umelú inteligenciu učíme, aby robila úpravy, ktoré by urobil aj profesionálny fotograf.“
Alexandru Costin, Adobe VP vývoja Creative Cloud

Neurálne filtre dokážu vyfarbiť čiernobiele fotky | Zdroj: Adobe

Čo by sa mohlo pokaziť?

Na prvý pohľad sa jedná o veľmi jednoduchý proces, no AI nie je ani náhodou jednoduché. Napríklad, ak sa umelá inteligencia nenaučí rozoznávať rôzne rasy či pohlavia správne, tak sa môže stať, že fotku černošky upraví tak, aby sa čo najviac podobala na bieleho muža. To je samozrejme nezmysel a Adobe sa snaží práve tomuto predísť. Preto sa funkcie spúšťajú pomaly a každý používateľ by mal akékoľvek nemiestne alebo ofenzívne úpravy nahlásiť.

Tiež samotné filtre nie sú dokonalé, čo dokazuje aj video nižšie. Samozrejme, že používateľ vo videu išiel s úpravami do extrémov, ale už na začiatku sa okolo tváre vo fotografii vytvárali neželané fragmenty.