Na Instagram pribudnú ďalšie reklamy

Používate Instagram alebo Messenger? Pripravte sa na poriadnu nálož reklám. Oba by mali v priebehu niekoľkých mesiacov ponúkať inzerentom viac priestoru.

Instagram pod krídlami Facebooku prešiel na veľmi profitujúci finančný model. Táto aplikácia je plná reklám. Nemálo kto sa sťažuje, že vidí viac reklám ako samotných príspevkov. To sa nebude v blízkej dobe meniť, pretože Instagram dnes začal vo vybraných trhoch testovať novinku, ktorá umožňuje inzerentom vkladať svoje reklamy aj do nedávno pridanej funkcie Reels.

Instagram Reels dostanú reklamy už čoskoro

Do funkcie Instagram Reels, ktorá kopíruje celý koncept TikToku, dnes prišli reklamy v Indii, Brazílii, Nemecku a Austrálii. Jedná sa o testovací štart a s istotou vieme povedať, že sa tento zoznam krajín v najbližších mesiacoch bude prudko rozširovať. Tieto reklamy sú najviac 30 sekúnd dlhé a od samotných klipov Reels ich rozlíšite len ťažko. Budete ich môcť komentovať, lajkovať, ukladať, zdieľať a preskakovať.

Je prekvapivé, že vedenie Instagramu sa rozhodlo túto funkciu pridať až po tom, čo uviedli Shopping in Reels, pomocou ktorého môžu profily vkladať do klipov prekliky na produkty, ktoré vidíte na obrazovke. Je možné, že Instagram nechcel svojich používateľov zahltiť kvantom reklám. Najmä, keď sa jedná o funkciu, ktorá je pomerne čerstvá. Samotný vedúci Instagramu, Adam Mosseri, v januári povedal, že s touto funkciou nie je spokojný.

Viac reklám príde aj do Messengeru

Okrem Instagramu si Facebook dal záležať aj na reklamách Messengeri. Tých je aktuálne pomerne málo, no mali by pribudnúť nové možnosti vkladať do príbehov preklik na produkty podobne ako tomu je pri funkcii Shopping in Reels. To môže vzbudiť väčší záujem o príbehy na Messengeri, pretože ich viac-menej nikto nepoužíva. Určite sa všetci tešíme na to, ako náš sused začne zahlcovať tieto príbehy preklikmi v snahe zarobiť si.

Táto funkcia by mala byť najskôr sprístupnená vybraným inzerentom a používateľom, no neskôr všetkým ostatným. To, akú časť z ceny predaného produktu používateľ dostane nebolo priblížené, no je veľmi pravdepodobné, že tento aspekt bude ovplyvňovať predovšetkým samotný predajca daného produktu.