Automobilka Maserati plánuje uviesť na trh plne elektrické verzie každého zo svojich modelov do roku 2025 a do roku 2030 sa bude ponúkať rad plne elektrických vozidiel, to znamená, že od roku 2030 automobilka neponúkne žiadne vozidlo so spaľovacím motorom.
Elektrické modely budú označené prívlastkom Folgore. Prvým z nich bude kupé GranTurismo Folgore, ktoré sa predstaví v roku 2023. Neskôr v tomto roku bude nasledovať verzia GranCabrio kabriolet.
Trojmotorové hnacie ústrojenstvo novej verzie Folgore poskytne viac ako 1 200 konských síl s časom z 0 na 100 km/h pod 3 sekundy a maximálnou rýchlosťou cez 300 km/h.
Revolúcia v nabíjaní elektromobilov?
Automobilka sa zmienila aj o „špičkovom“ nabíjaní, ktoré umožňuje 800-voltová elektrická architektúra pomocou invertorov Formuly E. Maserati už potvrdilo, že v roku 2023 vstúpi do série elektrických pretekov Formula E.
Elektrická verzia SUV Grecale príde tiež v roku 2023. To znamená, že bude debutovať približne rok po benzínovej verzii, ktorej predstavenie je naplánované na 22. marca.
Elektrické verzie športového auta MC20, SUV Levante a sedanu Quattroporte potom prídu do roku 2025. Maserati však neplánuje elektrickú náhradu za sedan Ghibli.
Maserati bude mať prístup k novým modulárnym platformám STLA od konglomerátu Stellantis. Modely GranTurismo/GranCabrio, Grecale a MC20 Folgore budú využívať platformy špecifické pre Maserati.
Nie je jasné, či Levante a Quattroporte EV budú nasledovať túto stratégiu, alebo či budú využívať platformy STLA.
Elektrické modely Folgore sú súčasťou väčšieho úsilia o elektrifikáciu zo strany materského konglomerátu Stellantis, ktorý pokračuje napriek zjavnej ambivalencii generálneho riaditeľa Carlosa Tavaresa.
Predtým povedal, že výroba EV stojí asi o 50 % viac ako autá so spaľovacím motorom – čo je prémia, ktorú je ťažké preniesť na zákazníkov.
Odpovedať