Maserati chce do roku 2030 skoncovať so spaľovacími motormi

Maserati plánuje do roku 2030 plnú elektrifikáciu. Všetky svoje aktuálne modely plánuje vydať aj ako elektromobily.

Automobilka Maserati plánuje uviesť na trh plne elektrické verzie každého zo svojich modelov do roku 2025 a do roku 2030 sa bude ponúkať rad plne elektrických vozidiel, to znamená, že od roku 2030 automobilka neponúkne žiadne vozidlo so spaľovacím motorom.

Elektrické modely budú označené prívlastkom Folgore. Prvým z nich bude kupé GranTurismo Folgore, ktoré sa predstaví v roku 2023. Neskôr v tomto roku bude nasledovať verzia GranCabrio kabriolet.

Trojmotorové hnacie ústrojenstvo novej verzie Folgore poskytne viac ako 1 200 konských síl s časom z 0 na 100 km/h pod 3 sekundy a maximálnou rýchlosťou cez 300 km/h.

Revolúcia v nabíjaní elektromobilov?

Automobilka sa zmienila aj o „špičkovom“ nabíjaní, ktoré umožňuje 800-voltová elektrická architektúra pomocou invertorov Formuly E. Maserati už potvrdilo, že v roku 2023 vstúpi do série elektrických pretekov Formula E.

Maserati Folgore
Maserati Folgore, zdroj: Motor1.com

Elektrická verzia SUV Grecale príde tiež v roku 2023. To znamená, že bude debutovať približne rok po benzínovej verzii, ktorej predstavenie je naplánované na 22. marca.

Elektrické verzie športového auta MC20, SUV Levante a sedanu Quattroporte potom prídu do roku 2025. Maserati však neplánuje elektrickú náhradu za sedan Ghibli.

Maserati Folgore
Maserati Folgore, zdroj: Motor1.com

Maserati bude mať prístup k novým modulárnym platformám STLA od konglomerátu Stellantis. Modely GranTurismo/GranCabrio, Grecale a MC20 Folgore budú využívať platformy špecifické pre Maserati.

Nie je jasné, či Levante a Quattroporte EV budú nasledovať túto stratégiu, alebo či budú využívať platformy STLA.

Maserati Folgore
Maserati Folgore, zdroj: Motor1.com

Elektrické modely Folgore sú súčasťou väčšieho úsilia o elektrifikáciu zo strany materského konglomerátu Stellantis, ktorý pokračuje napriek zjavnej ambivalencii generálneho riaditeľa Carlosa Tavaresa.

Predtým povedal, že výroba EV stojí asi o 50 % viac ako autá so spaľovacím motorom – čo je prémia, ktorú je ťažké preniesť na zákazníkov.