RECENZIA | Kugoo Kirin S4: Oplatí sa táto 400-eurová mestská kolobežka?

Oplatí sa za cenu okolo 400 eur Kugoo Kirin S4 alebo konkurencia od Xiaomi? Poďme si ukázať, v čom kolobežka vyniká alebo naopak zaostáva.

Elektrické kolobežky značky Kugoo sú v našich končinách veľmi dobre známe. Jedná sa o cenovo dostupné, nie len mestské kolobežky, ktoré ponúkajú pre mnoho ľudí dobrý pomer ceny a kvality.

V tomto článku sa však pozrieme na typicky mestskú kolobežku – Kugoo Kirin S4. V prvom rade treba podotknúť, že sa jedná o kolobežku v cenovej hladine okolo 400 eur, a teda od nej netreba čakať zázraky.

Kolobežka je zameraná na krátke mestské presuny, pričom jej prednosť je kompaktnosť a nízka váha. Podľa mňa je skôr určená pre deti a ženy, no samozrejme od nej neodrádzam žiadnych chlapov.

Motor a rýchlosť potešia, absencia Bluetooth pripojenia sklame

Čo sa týka výkonu, nájdeme tu 350 W motor, ktorý je umiestnený v zadnom kolese. Vďaka danému motoru je maximálna rýchlosť 35 km/h, ktorú sa naozaj podarilo dosiahnuť. Váha jazdca bola 70 kg, pričom kolobežka pre dosiahnutie tohto výsledku nemusela byť nabitá na 100%.

Kugoo Kirin S4
Kugoo Kirin S4, zdroj: vlastný

Treba podotknúť, že rozjazd kolobežky je aj pri plne nabitej batérii naozaj lenivý. V porovnaní s klasickou M365 od Xiaomi mi príde, že odpich je naozaj úbohý, a to aj napriek tomu, že nominálny výkon je o 100 W vyšší ako pri spomínanej Xiaomi M365.

Ku kolobežke nie je žiadna aplikácia, no má to svoj dôvod. Kolobežka totiž nedisponuje bezdrôtovým Bluetooth pripojením. To je naozaj škoda, keďže dnes už to je akýmsi štandardom mestských kolobežiek (Xiaomi / Ninebot).

Kugoo Kirin S4
Kugoo Kirin S4, zdroj: vlastný

Výkon si teda nezvýšiš žiadnym čipovaním, ako tomu je pri Xiaomi / Ninebot kolobežkách. To ale vôbec nevadí, pretože výkonu je tu dostatok aj bez čipu. Možno sa pýtaš, ako ďaleko s kolobežkou dokážeš dôjsť na jedno nabitie. Rád ti na to odpoviem 🙂

Základnú Xiaomi v dojazde prekonáva, nie však o veľa

Kugoo Kirin S4 má výrobcom udávaný dojazd 40 km. To je samozrejme pri 99% kolobežkách lož. Výrobcovia udávajú tieto parametre za ideálnych podmienok, t.j.: rovný asfalt, bezvetrie, ideálna vonkajšia teplota a ľahký jazdec (cca 50-60 kg). Niekedy sa dokonca jedná o údaje ECO režimu, kedy kolobežka ide veľmi pomaly, rýchlosťou cca do 15 km/h. To nám potvrdil aj Amperservis, ktorého sme sa pýtali práve na ich skúsenosti s výrobcom Kugoo. Ten podľa ich slov rád preháňa. Okrem toho ešte spomenuli, že pre túto kolobežku môže byť niekedy ťažké zohnať náhradné diely.

Je nutné podotknúť, že sa netreba riadiť výrobcom udávanými parametrami, čo sa dojazdu týka. Ideálne podmienky nie sú takmer nikdy, a málo kto jazdí s kolobežkou 10-15 km/h rýchlosťou. V kolobežke je zabudovaná 36 V / 10 Ah batéria, ktorá však nemá značkové články.

Kugoo Kirin S4
Kugoo Kirin S4, zdroj: vlastný

Dojazd, ktorý sa podarilo pri vyššie spomenutej váhe jazdca dosiahnuť, bol 25 km. Jednalo sa o maximálnu rýchlosť počas celej jazdy, pričom jazda prebiehala aj na nespevnených cestách či chodníkoch, kopcoch a podobne.

Ako bolo vyššie povedané, na mestské dochádzanie do práce či školy je to naozaj postačujúce. Pre porovnanie, Xiaomi M365 má batériu o kapacite 7.8 Ah s udávaným dojazdom výrobcu 30 km. Reálne to je však maximálne 20 km, pri plnom plyne cca 15 km.

Kugoo Kirin S4
Kugoo Kirin S4, zdroj: vlastný

Nabíjanie kolobežky ti zaberie cca 7 hodín. Jedná sa o údaj, kedy je kolobežka vybitá na nulu, čo ti určite neodporúčame. Kolobežku nabíjaj približne pri 20-30% kapacity, aby si zachoval jej životnosť. Ako sa najlepšie postarať o batériu kolobežky sa dozvieš v týchto našich článkoch. Jazdiť môžeš aj pri mínusových teplotách, tým si však skracuješ životnosť nie len batérie, ale aj motoru. V zime bude pochopiteľne dojazd maximálne polovičný.

10-palcové pneumatiky a dotykový LCD displej sú veľkým plusom

Azda najväčším plusom je za mňa veľký a zároveň dotykový LCD displej, ktorý som v danom prevedení videl po prvýkrát. Jedná sa o niekoľko palcový displej, ktorý zobrazuje všetko potrebné a ešte oveľa viac. Navyše je celkom dobre viditeľný aj na slnku.

Kugoo Kirin S4
Kugoo Kirin S4, zdroj: vlastný

Okrem aktuálnej rýchlosti, jazdného režimu (na výber z troch) či percenta nabitia batérie, nájdeš na displeji aj informácie o napätí motora a batérie, teplotu motora, ikonu zapnutého svietidla či dokonca ikonu štartu z nuly. Je toho naozaj veľa. Ak by sa ti málilo, môžeš si prestaviť aj jednotky z míľ na kilometre a naopak.

10-palcové pneumatiky už nie sú v dnešnom svete elektrokolobežiek žiadnou novinkou. Napriek tomu sa vždy jedná o výhodu, najmä ak sú dušové a nie bezdušové alebo plné. Dušové majú síce najväčšie riziko defektu, za to sú najkomfortnejšie.

V tomto prípade ide o klasické, ničím výnimočné pneumatiky. Je tu však jeden nedostatok prednej pneumatiky, resp. kolesa ako takého. Z môjho pohľadu ide o pomerne nepochopiteľné riešenie výrobcu. Auto ventil je na prednom kolese umiestený veľmi nešťastne. Pri prvotnom fúkaní kolies po rozbalení kolobežky, som mal veľký problém napasovať hadičku od Xiaomi kompresora na ventil pneumatiky.

Praktické ovládacie prvky, nízka váha, kompaktné telo

Na riadidlách, ktoré síce nie sú výškovo nastaviteľné, no za to ponúkajú prakticky prístup ku všetkému potrebnému. Z ľavej strany nájdeme páčku kotúčovej brzdy, ktorá je bohužiaľ len jedna. Brzdenie samo o sebe nie je žiadna sláva, pričom tomu nenapomáha ani fakt, že brzdenie je oneskorené.

Kugoo Kirin S4
Kugoo Kirin S4, zdroj: vlastný

Pri stlačení brzdy kolobežka nebrzdí hneď, čo je dosť mätúce a opäť nepochopiteľné. Rovnaký problém je aj pri motore. Po stlačení plynu kolobežka nereaguje hneď, ale až po cca sekunde. Dá sa na to zvyknúť, no kolobežka by to určite nemala robiť. Nemyslím si, že je to bezpečné.

Na konštrukcii brzdy je pripevnený nenápadný, no za to veľmi prakticky a vcelku hlasný zvonček. Ak sa posunieme o kúsok ďalej, môžeme si všimnúť vyššie spomínaný LCD displej, pod ktorým sa nachádza akési „pútko„. To slúži samozrejme na prichytenie kolobežky o blatník, aby si si ju mohol kdekoľvek odniesť pohodlne so sebou.

Posledným prvkom riadidiel je ovládanie plynu, na ktorom nájdeme tlačidlo slúžiace na zapnutie a vypnutie kolobežky. Gumové tlačidlo však slúži aj na rýchle zapnutie / vypnutie oboch svietidiel kolobežky. Tie sú prekvapivo veľmi výrazné aj počas dňa. Oproti Xiaomi kolobežke sú približne 2x väčšie, čo určite nie je na škodu. Nechýbajú ani reflexné prvky červenej farby na konštrukcii kolies.

Kugoo Kirin S4 a pár slov na záver

Z celkových dojmov pôsobí kolobežka pomerne robustne, no výrobca by mal na kvalite materiálov ešte určite zapracovať. Mnohých poteší maximálna nosnosť až 100 kg, ochrana voči striekajúcej vode IP45, váha len 13,5 kg či kompaktné rozmery 119 x 53 x 109 cm. Kompaktné rozmery sú výhodou aj nevýhodou zároveň.

Ako najväčšiu nevýhodu vidím v nášľape, ktorý je oproti Xiaomi či Ninebot kolobežkám výrazne užší a kratší. Pre niekoho to nemusí byť problém, no s topánkami veľkosti 42 a vyššie už problém žiaľ vidím. V čom ale problém nevidím je cena. Táto kolobežka ťa vyjde na približne 400 eur, pričom v akcii ju vieš kúpiť už za parádnych 380 eur.

Kugoo Kirin S4
Kugoo Kirin S4, zdroj: vlastný

Klady a zápory elektrickej kolobežky KUGOO KIRIN S4

PLUSYMÍNUSY
+ 10-palcové dušové pneumatiky– Menej kvalitná konštrukcia
+ Veľký dotykový LCD displej– Pomalý rozjazd (oneskorenie plynu)
+ Váha len 13,5 kg– Krátky a úzky nášľap
+ Výkonné predné aj zadné svietidlo– Veľmi slabé brzdy
+ Praktické umiestnenie zapínacieho tlačidla Nešťastne umiestnený nabíjací konektor a predný auto ventil
+ Odolnosť voči vode IP45– Vôľa v tyči riadidiel
+ Kompaktnosť
+ Cena

Ak ťa kolobežka zaujala, môžeš si ju zakúpiť na odkaze nižšie

ELEKTRICKÁ KOLOBEŽKA KUGOO KIRIN S4
LINKhttps://www.banggood.com/custlink/mDmR2VK8ok
KUPÓNBG4A8982
CENA414 EUR / 10 070 CZK