Rada Samsung Galaxy S22 v testoch pohorela. Prekonal ju aj rok starý procesor

Samsung to má so svojimi Exynosmi ťažké. Každý rok schytajú akú takú kritiku, no tento rok je prešľap oveľa väčší.

Samsung ovládol 4nm výrobnú procesnú technológiu a požiadal AMD o pomoc pri tvorbe grafického subsystému, pričom výsledkom celého snaženia bol čip Exynos 2200.

Procesor debutoval v sérii Galaxy S22 od Samsungu, ktorá bola predstavená ešte vo februári. Na papieri vyzeral čipset zaujímavo, no realita je iná.

Nový Exynos 2200 je slabší ako rok starý Snapdragon 888

Samsung prehral nie len so Snapdragonom 8 Gen 1, ale aj s minuloročným čipsetom Snapdragon 888. Známy zdroj Ice Universe zverejnil výsledky testov Exynos 2200 v Geekbench 5. Porovnal výsledky získané s Apple A15 Bionic, Dimensity 9000, Snapdragon 8 Gen 1 a Snapdragon 888.

Exynos 2200
Geekbench 5, zdroj: Gizmochina.com

Nový vlajkový čipset Samsung podľa výsledkov testu prehral so všetkými konkurentmi. Apple A15 Bionic sa ukázal ako najvýkonnejší zo všetkých. Dimensity 9000 je na druhom mieste, pričom za sebou necháva Snapdragon 8 Gen 1.

Ice Universe vyjadril poľutovanie nad tým, že Dimensity 9000, ktorý nájde svoje uplatnenie v strednej triede Galaxy A, je výkonnejší ako Exynos 2200 nachádzajúci sa v aktuálnej vlajkovej rade Galaxy S22. Ukazuje sa, že zariadenia strednej triedy môžu byť v istom smere výkonnejšie ako vlajkové lode.

Zachraňuje Exynos 2200 grafický čip od AMD?

Ako sa očakávalo, vlajková loď spoločnosti Samsung prichádza s novým GPU čipom založeným na architektúre AMD RDNA 2, ktorá sa nachádza na konzolách PlayStation 5, Xbox Series S a X. Exynos 2200 ponúka „najlepší zážitok z mobilných hier“.

Exynos 2200
Samsung Galaxy S22 Ultra, zdroj: Oyprice.com

Je to vďaka video akcelerátoru Xclipse 920, čerstvej architektúre Armv9 a vylepšenému neurónovému jadru (NPU), ktoré zdvojnásobuje výkon svojho predchodcu. Vďaka novému grafickému subsystému je čip „hybridný a jediný svojho druhu“.

Nový procesor Exynos 2200 a jeho grafický akcelerátor Xclipse podporujú sledovanie lúčov a tieňovanie s variabilnou frekvenciou pre smartfóny. Jedná sa o funkcie, ktoré zlepšujú herný zážitok a boli doteraz dostupné len na PC, notebookoch a konzolách. Samsung potvrdil, že Xclipse 920 GPU je len prvou generáciou, pričom Samsung plánuje aj ďalšie.

Dve technológie, ktoré posunú zážitok z mobilného hrania

Ray tracing je technológia, ktorá napodobňuje správanie svetla v reálnom svete. Výpočtom pohybových a farebných charakteristík svetla pri jeho odraze od povrchov. Sledovanie lúčov vytvára realistické svetelné efekty pre graficky vykreslené scény.

Ray Tracing, zdroj: YouTube.com

Variable Rate Shading je technológia, ktorá optimalizuje pracovné zaťaženie GPU. Umožňuje vývojárom používať pomalšie miery tieňovania v oblastiach, ktoré neovplyvňujú celkovú kvalitu. Tým dáva GPU viac priestoru na prácu v oblastiach, ktoré sú pre hráčov najdôležitejšie. Zároveň tým zvyšuje snímkovú frekvenciu pre plynulejšie hranie.