Lucid a ich rekordný dojazd elektromobilov. Má sa Tesla čoho obávať?

Lucid je stále pomerne neznáma automobilka. V nasledujúcich rokoch by však mohla byť na trhu veľmi silným hráčom.

Spoločnosť Lucid so sídlom v Kalifornii začala nedávno vo svojej továrni v Arizone vyrábať svoje dlho očakávané elektromobily s názvom Lucid Air. Spoločnosť taktiež uviedla, že jej cieľom je v nasledujúcich dvoch rokoch zvýšiť kapacitu závodu až na 90 000 vozidiel ročne.

Lucid elektromobil, zdroj: Reuters.com

Špičková edícia Lucid Air Dream Edition bude dostupná už čoskoro. Po nej budú nasledovať lacnejšie modely, konkrétne sa bude jednať o Grand Touring, Touring a Air Pure. Spoločnosť taktiež uviedla, že získala viac ako 13 000 rezervácií na modely Lucid Air, pričom zvýšila plánovanú celkovú produkciu Lucid Air Dream Edition na 520 vozidiel.

Tesla má konkurenta, ktorý dominuje v dojazde

Verzia edície Lucid Air Dream Edition s cenou 169 000 dolárov získala oficiálny rating americkej vlády na dojazd 520 míľ (837 km). To je až o 100 míľ viac ako jej najbližší konkurent Tesla Model S. Cena S-kovej Tesly sa pohybuje na úrovni 90 000 dolárov. Akcie spoločnosti Lucid vďaka jej míľniku poskočili až o 23%.

Lucid
Lucid elektromobil, zdroj: Reuters.com

Generálny riaditeľ spoločnosti Lucid – Peter Rawlinson, bývalý hlavný inžinier Tesly Modelu S, vo výrobnom závode povedal, že autá jeho spoločnosti majú oproti Modelu S výhodu v technológii batérií a nákladoch.

„Zbavili sme zákazníkov strachu z dojazdu,“ povedal. „Ďalšou veľkou prekážkou je efektívnosť nákladov na elektromobily. Musíme znížiť náklady.“ Povedal, že Air Pure, najlacnejšia verzia s cenovkou 77 400 dolárov, sa začne vyrábať koncom budúceho roka.

Lucid
Lucid elektromobil, zdroj: Reuters.com

Spoločnosť založená v roku 2007 získala v roku 2018 finančné prostriedky od saudskoarabského verejného investičného fondu a v júli vstúpila na burzu prostredníctvom fiktívnej spoločnosti.

Rawlinson, ktorý opustil Teslu v roku 2012, čelí úlohám podobným tým, ktoré mala Tesla v jej začiatkoch, vrátane toho, ako riešiť výrobné výzvy a zväčšiť výrobu.

Vysoké náklady a komplikácie pri výrobe

Generálny riaditeľ spoločnosti Tesla – Elon Musk v júni uviedol, že Tesla zrušila svoj plán uviesť na trh Model S Plaid+ s cieľovým dojazdom 520 míľ (837 km). Uviedol, že samotný Model S Plaid je „dostatočne dobrý“. Okrem toho Musk uviedol, že „výroba je komplikovaná“.

„Výroba s pozitívnym cash flowom je mimoriadne ťažká,“ pričom ako dôvod uviedol nízke marže výrobcov automobilov.

Výrazný pokles v predajoch modelov S a X

Spoločný predaj luxusných modelov Model S a Model X dosiahol v druhom štvrťroku tohto roka iba 1 890 kusov. To je výrazný pokles, konkrétne z 22 300 kusov za rovnaké obdobie pred tromi rokmi.

Tesla
Tesla elektromobily, zdroj: Coinspeaker.com

„Model S sa zásadne nelíši od modelu S spred deviatich rokov,“ povedal Abuelsamid. „Na prémiovom trhu zákazníci hľadajú to najnovšie a najlepšie.“

Musk v októbri 2020 znížil cenu svojho Modelu S, krátko po tom, ako spoločnosť Lucid oznámila cenu svojho základného modelu.