BMW dosiahlo na poli elektromobilov nový míľnik. Značka predala viac ako milión elektrických vozidiel a spoločnosť tvrdí, že toto je len začiatok jej predajnej akcie.
BMW tvrdí, že v priebehu tohto roka toto číslo zdvojnásobí. Do konca roka 2025 plánuje mať na cestách dva milióny elektrických vozidiel.
Je však potrebné poznamenať, že toto číslo zahŕňa hybridné aj čisto elektrické vozidlá spoločnosti. Približne 70 percent z tohto milióna vozidiel tvoria plug-in hybridné automobily spoločnosti, ako sú limuzíny 330e a 530e.
BMW sa naplno púšťa do elektrických vozidiel
Automobilový gigant však plánuje aj ďalší nárast. Do roku 2025 má značka za cieľ predať dva milióny čisto elektrických vozidiel. Do roku 2030 spoločnosť tvrdí, že aspoň jedno z každých dvoch vozidiel predaných v rámci celej BMW Group bude plne elektrické.
Značka sa už touto cestou vydalo. Spoločnosť už má v predaji SUV iX3 a iX a nedávno uviedla na trh i4 – elektrický fastback navrhnutý tak, aby konkuroval Tesle Model 3. V tomto roku je na ceste aj elektrický rad 7 a elektrický X1.
Spoločnosť taktiež tvrdí, že do roku 2023 bude mať na cestách aspoň jeden elektrický model v približne 90 percentách trhových segmentov, ktoré obsluhuje. Gigant pripravuje aj 10 nových elektrických áut na ďalšie desaťročie.
MINI a Rolls-Royce budú plne elektrické
Ak sa pozrieme inde v rámci BMW Group, MINI sa začiatkom roku 2030 stane výlučne elektrickou značkou, zatiaľ čo Rolls-Royce bude od roku 2030 predávať výhradne elektrické vozidlá.
BMW tiež spolupracuje s partnermi vrátane IONITY, aby umožnili svojim vodičom elektromobilov jednoduchý prístup k viac ako 250 000 nabíjacím miestam v celej Európe, pričom v najbližších rokoch sa plánuje spustenie ďalších.
Elektromobilita si vyžaduje holistické myslenie a implementáciu. To je dôvod, prečo našim zákazníkom neponúkame len vysoko atraktívne elektrické autá. Zabezpečujeme tiež, aby nabíjanie bolo jednoduché a pohodlné.
Náš záväzok pokrýva celý hodnotový reťazec. Od presvedčivých produktov a služieb cez strategické investície až po budovanie našej vlastnej firemnej nabíjacej infraštruktúry.
Šéf produktového manažmentu BMW
– Andreas Aumann
Odpovedať