Prvá obojživelná osemkolka je na svete. Bláznivý stroj nič nezastaví

V súčasnosti sa takmer každý týždeň objavujú na trhu nové elektrické vozidlá, takže bolo len otázkou času, kedy uzrie svetlo sveta obojživelné elektrické auto.

Je však potrebné poznamenať, že dnešný článok nebude o vojenskom vozidle, ale o skutočnom rekreačnom obojživelnom elektrickom vozidle

Argo

Za novým modelom Atlas EV stojí kanadská spoločnosť Argo, ktorá vyrába extrémne terénne autá. Tá už ponúka širokú škálu terénnych vozidiel poháňaných fosílnymi palivami vrátane obojživelných, ale Atlas EV je ich prvé plne elektrické vozidlo. Spoločnosť opisuje vozidlo na svojej webovej stránke slovami:

„Je vytvorené s pomocou vynaliezavosti Go Anywhere a optimalizované s viac ako desaťročím významného výskumu a vývoja v rámci elektrifikácie a bezpilotného sektora. Spoločnosť ARGO, svetový líder v oblasti obojživelných extrémnych terénnych vozidiel, je hrdá na to, že vám môže priniesť vozidlo Atlas EV. Prvé plne elektrické obojživelné vozidlo XTV 8×8 na svete. Tento plne elektrický obojživelný automobil vybavený elektromotorom s jedným pohonom generujúcim krútiaci moment 32,5 m/s je vybavený 28 kWh batériou so zdokonaleným rekuperačným brzdením. Pokročilý asistent pre jazdu do kopca pomáha tomuto stroju pri jazde do kopca alebo na svahu.“

Na prvý pohľad neefektívne

Spoločnosť Argo neuvádza podrobnosti o dojazde vozidla. Už na prvý pohľad je to ťažké a neefektívne vozidlo, ktoré má len 28 kWh batériu, ale s obmedzenou rýchlosťou 25 mph (40 km/h) na súši a 3 mph (5 km/h) na vode by malo byť stále schopné prejsť slušné vzdialenosti.

Atlas EV je štvormiestne vozidlo, ale ak ho vezmete na vodu, zmení sa na dvojmiestne respektíve na sólo. Jeho nosnosť na súši a na vode je totiž úplne odlišná: 198 kg na súši a 107 kg na vode.

Atlas EV môže byť rekreačný, ale aj funkčný, pretože je vybavený „vnútorne zapusteným navijakom s nosnosťou 1360 kg, ktorý poskytuje elegantný, nízkoprofilový dizajn a zároveň je plne funkčný“.

Vozidlo je vybavené 12-palcovým dotykovým displejom, ktorý umožňuje prístup ku všetkým informáciám o vozidle.

Spoločnosť Argo opisuje tento systém:

Centrálna 12-palcová dotyková obrazovka, ktorá funguje ako riadiace centrum pre vozidlo Atlas EV, je integrovaná s technológiou určovania polohy vozidla, inteligentným mapovaním terénu, hlásením stavu vozidla na požiadanie, náklonomerom, cúvacou kamerou, kontrolkou diaľkových svetiel a digitálnym ukazovateľom prevodového stupňa. Tento komplexný displej ponúka úplne nový význam ovládaniu vozidla.

Systém je vybavený slušným počtom funkcií pre jazdu v teréne: Je v podstate vybavený všetkými rovnakými funkciami, ktorými je Argo známe vo svojich vozidlách XTV, ale je tu jedna vec, ktorou sa jeho Atlas EV výrazne líši od ostatných, a to je cena. Cena jej prvého elektrického vozidla začína na 50 000 USD a je približne o 15 000 USD vyššia ako cena jej ďalšieho najdrahšieho obojživelného vozidla 8×8.

S batériou s kapacitou len 28 kWh a motorom s výkonom 107 kW to bude pre väčšinu ľudí nezaujímavé,  na druhej strane iné obojživelné vozidlo s nulovými emisiami  nenájdete a spoločnosť Agro s týmto faktom ráta.