Ako vás môže Facebook, Google či Amazon legálne odpočúvať?

Sociálne siete a ich praktiky sú častokrát na hrane so zákonom.

Určite si už počul alebo čítal o tom, ako ťa rôzne sociálne siete či vyhľadávače odpočúvajú. Veľakrát sa to zdalo ako špekulácia, keďže dôkazy neboli dostatočné. Toto tvrdenie doteraz odmietali aj samotné technologické spoločnosti.

aktívne odpočúvanie

Nedávno však vyšla na povrch znepokojivá správa, ktorá potvrdzuje odpočúvanie používateľov kvôli cielenej reklame. Uniknuté dokumenty spoločnosti Cox Media Group obsahujú tzv. active listening software, čo v preklade znamená aktívne počúvanie.

Tento softvér navyše využíva umelú inteligenciu, ktorá slúži na zachytenie kľúčových informácií používateľov v reálnom čase. Je teda jedno, či ide o notebook, smartfón alebo domáceho asistenta.

Inzerenti teda môžu reklamy zacieliť presne na vás. Nie je stále jasné, či ide o nepretržité alebo len útržkovité odpočúvanie. Medzi spoločnosti, ktoré využívajú aktívne odpočúvanie patria Facebook, Google či Amazon.

Je to vôbec legálne?

Podľa spoločnosti CMG je aktívne odpočúvanie za cieľom na mieru šitej reklame legálne. Každá aplikácia či sociálna sieť má svoje podmienky používania a taktiež je to vždy dostatočne dlhé na to, aby to každý len rýchlo prelistoval a zaklikol, že súhlasí. Častokrát je však v týchto zmluvách malým písmom napísane, že súhlasíte s vecami, o ktorých častokrát ani neviete.

Myslíte, že sociálne siete túto funkciu zneužívajú, alebo ju používajú len na cielené reklamy?